Metodický list 2
Metodický list
Názov témy:Grafické editory |
|
Cieľová skupina: |
|
Predmet: |
|
Ciele: |
|
Organizačné formy: |
|
Organizačné metódy: |
|
Popis:
|
Inovačné formy výučby : práca s učebnými materiálmi (textami) v e – learningovom prostredí |
Zadanie pre žiakov: |
|
Príprava, učebné pomôcky: |
|
Metodický postup:
|
Učiteľ v rozhovore so žiakmi objasní, zopakuje žiakom základné definície prebrané v rámci učiva (počítačová grafika, druhy počítačovej grafiky.....). Zameria sa hlavne na rozčlenenie základných druhov počítačovej grafiky a na ich využitie v praxi.
Učiteľ dáva žiakom otázky z prebratých častí učiva. Zisťuje v čom majú žiaci nedostatky z prebratej teórie. Individuálne a frontálne preveruje vedomosti žiakov, zadáva príklady precvičovania učiva. Úlohy:
Na základe odpovedí žiakov podá žiakom slovné hodnotenie správnosti odpovedí na zadávané otázky.
Učiteľ zadá žiakom didaktický test, ktorý si každý žiak nájde sprístupnený na školskom serveri, alebo na emailovej adrese. Žiaci test vypracujú priamo v počítači a zašlú ho obratom učiteľovi ( v prípade nefunkčnosti on-line spojenia, učiteľ má pripravené vytlačené testy a žiaci vypĺňajú test ručne na papier).
Úloha 1: Test: (Samostatná práca žiakov) Vypracujte didaktický test, ktorý vám sprístupní učiteľ na školskom serveri ( v prípade nefungovania siete: test, ktorý vám v papierovej forme rozdal učiteľ...) . Žiaci samostatne pracujú na svojom teste. Žiak využíva pri svojej práci vedomosti a zručnosti získané štúdiom na vyučovacích hodinách a samostatným štúdiom doma za pomoci e-learningového prostredia: e-ducation.
Učiteľ skontroluje prostredie školského serveru, na ktorý žiaci posielajú vypracovaný test a upozorní tých študentov, ktorí ešte neodovzdali test ( v prípade papierovej formy-skontroluje počet odovzdaných vypracovaných testov). Slovne zhodnotí aktivitu žiakov (podľa priebežného sledovania práce jednotlivých žiakov) a upozorní žiakov na to, že kto neodovzdá didaktický test nebude hodnotený príslušnou známkou. Žiaci odovzdávajú hotové didaktické testy na školský server, poprípade na www.e-ducation.com ( možnosť odovzdania testu na email vyučujúceho, po vzájomnej dohode s vyučujúcim). |
Hodnotenie:
|
Hodnotiaca tabuľka: napr.: 0-1 chyba – výborný 2-3 chyby – chválitebný 4-5 chýb – dobrý 6 a viac chýb – dostatočný Hodnotenie nedostatočný sa udelí iba vtedy, ak žiak, ktorý je prítomný na hodine zadanie neodovzdá. |
Časová dotácia: |
|
Prílohy (povinné): |
|