Príprava 2
Príprava na vyučovaciu jednotku (hodinu)
Vyučujúci: |
Ing. Adriana Bindzárová |
Dátum: |
6.10.2016 |
Trieda: |
III.L |
Predmet: |
Počítačová grafika |
Tematický celok: |
Grafické editory |
Téma: |
Opakovanie, preskúšanie |
Cieľ/ ciele vyučovacej hodiny: |
|
Typ vyučovacej hodiny: |
Kombinovaná vyučovacia jednotka |
Vyučovacie metódy: |
|
Medzipredmetové vzťahy: |
Aplikovaná informatika, Grafické systémy |
Učebné zdroje: |
Učebné elektronické texty umiestnené na školskom serveri a na https://pocitacova-grafika.webnode.sk/ Internet |
Štruktúra vyučovacej hodiny
ORGANIZAČNÁ ČASŤ - začiatok |
Trvanie:5 min. |
Prezencia, zápis do triednej knihy, oboznámenie žiakov s cieľmi hodiny.
Motivácia |
Trvanie:15 min. |
Učiteľ znova objasní (zopakuje) základné definície prebrané v rámci učiva( počítačová grafika, druhy počítačovej grafiky...). Zameria sa hlavne na rozčlenenie základných druhov počítačovej grafiky a na ich využitie v praxi.
Úlohy pre žiakov:
1) Vysvetlite pojem počítačová grafika.
2) Rozlíšte jednotlivé druhy počítačovej grafiky.
Kontrola a hodnotenie žiakov (metódy a prostriedky hodnotenia):
1) Slovné hodnotenie odpovedí žiakov.
2) Vizuálna kontrola práce žiakov.
Fixácia |
Trvanie: 30 min. |
Učiteľ individuálne a frontálne preveruje vedomosti žiakov, zadáva príklady na precvičovanie učiva grafických editorov.
Úlohy pre žiakov:
1) Vysvetlite princíp delenia grafických zariadení a editorov v počítačovej grafike.
2) Schematicky načrtnite mapu pojmov v POG pre program Solid Edge.
3) Popíšte formáty využívané v počítačovej grafike.
4) Uveďte rozdiely medzi vektorovou a rastrovou grafikou.
5) Vymenujte príklady praktického využitia grafických editorov v praxi.
Kontrola a hodnotenie žiakov (metódy a prostriedky hodnotenia):
1) Slovné hodnotenie odpovedí žiakov.
Diagnostika - opakovanie |
Trvanie: 35 min. |
Učiteľ zadá žiakom test, ktorý si každý študent nájde sprístupnený na školskom serveri, alebo na emailovej adrese. Žiaci test vypracujú priamo v počítači a zašlú ho obratom učiteľovi (v prípade nefunkčnosti on-line spojenia, učiteľ má pripravené vytlačené testy a žiaci vypĺňajú test ručne na papier).
Úlohy pre žiakov – interaktívny test
Učiteľ vyhodnotí test priamo na hodine na základe hodnotiacej tabuľky a udelí žiakom príslušnú známku podľa klasifikačného poriadku.
Kontrola a hodnotenie žiakov (metódy a prostriedky hodnotenia):
1) Hodnotenie písomných odpovedí žiakov podľa klasifikačného poriadku ( podľa hodnotiacej tabuľky).
ORGANIZAČNÁ ČASŤ - ukončenie |
Trvanie:5 min. |
Záverečné slovné zhodnotenie vyučovacej jednotky, ukončenie vyučovacej jednotky.
Príloha:
Test - v súbore MS Word
Hodnotiaca tabuľka ( príloha každého testu)
Mapa pojmov v POG (súbor MS Word)